Ny hyresvärd bygger med investeringsstöd

Tantalos Fastigheter är aktuella med 12 nya bostäder i de södra delarna av Knivsta. Projektet, som fått namnet Bergkullen, byggs med investeringsstöd och inflyttning planeras till slutet av juli 2021.

- Sett till våra bostadssökandes önskemål på ett framtida boende är en låg boendekostnad det absolut viktigaste. Tantalos planer på att bygga hållbara bostäder till en lägre boendekostnad gör att vi ser fram emot att förmedla deras kommande projekt i Knivsta, säger Mona Lindén, vd på Uppsala Bostadsförmedling.

Tantalos projekt i Knivsta består av bostäder om 1 och 3 rum och kök. Bergvärme och värmeåtervinning planeras bidra till ett lägre klimatavtryck samtidigt som bostadshusets exteriör i rödmålat trä kommer smälta in bra med den omgivande naturen och bebyggelsen. Med hjälp av det investeringsstöd som projektet beviljats är målet att erbjuda hyresgästerna ett hållbart boende till en lägre boendekostnad.

Tidigare under året inledde bostadsförmedlingen samarbete med Scandinavian Property Group som planerar för nya bostäder i Bålsta. Det nya samarbetet med Tantalos Fastigheter innebär att bostadsförmedlingen nu förmedlar bostäder åt 37 olika hyresvärdar vars bostadsbestånd täcker sex av regionens kommuner.

Regioner

Uppsala Bostadsförmedling förmedlar hyresrätter från privata och kommunala hyresvärdar i Uppsalaregionen. Uppsala Bostadsförmedling arbetar för att göra det enkelt och tryggt för bostadssökande och hyresvärdar att hitta varandra genom en modern och digital förmedlingstjänst.

Tala Raha

Presskontakt Chef Marknad & Kommunikation 018-727 13 23

Välkommen till Uppsala Bostadsförmedling!

Uppsala Bostadsförmedling
Stationsgatan 32 B