Snart förmedlas bostäderna i det anrika 1800-talstryckeriet i Tierp

Snart förmedlas bostäderna i det anrika 1800-talstryckeriet i Tierp

Inom kort står 38 nya hyresbostäder färdiga på Grevegatan i centrala Tierp. 15 av bostäderna tar plats i det anrika tryckeriet med anor från 1800-talet samtidigt som ytterligare 23 bostäder byggs från grunden i en intilliggande fastighet. Bakom projektet står Well Property Group och bostäderna kommer snart gå att söka via Uppsala Bostadsförmedling.

- Tierp befinner sig i en stark tillväxt och vi vill stödja den positiva utvecklingen genom att skapa genomtänka bostäder i centrala lägen. Centralorten i Tierps kommun erbjuder alla människor möjligheter att trivas och utvecklas vilket även vi hoppas kunna bidra till med dessa bostäder, säger Robin Walldén på Well Property Group.

De om- och nybyggda lägenheterna kommer variera i storlek mellan 28 och 72 kvadratmeter. Hälften av bostäderna utgörs av lägenheter om ett rum och kök på 28-45 kvadratmeter och resterande lägenheter har antingen två eller tre rum och kök. De ombyggda bostäderna som inryms i det gamla tryckeriet kommer präglas av det sena 1800-talets tidstypiska detaljer i kombination med moderna och genomtänkta materialval. Samma materialval och generöst tilltagna fönsterpartier genomsyrar även de nybyggda bostäderna i huset intill den gamla tryckeribyggnaden.

Inflyttning är planerad till februari-mars nästa år och inom kort påbörjas arbetet med att förmedla bostäderna. Well Property Group har inlett samarbete med Uppsala Bostadsförmedling som kommer hantera förmedlingsprocessen för samtliga 38 bostäder.

- Vi har följt WPGs arbete med att omvandla det gamla tryckeriet till bostäder och det känns väldigt kul att vi får förmedla lägenheterna. Inom kort kommer det gå att anmäla intresse på de första bostäderna och resterande lägenheter kommer publiceras på vår webb i omgångar under de kommande veckorna, säger Susanna Garcia, kundansvarig på Uppsala Bostadsförmedling.

Den som vill anmäla intresse på bostäderna behöver vara registrerad hos Uppsala Bostadsförmedling. På Bostadsförmedlingens webb går det även att läsa mer om projektet samt anmäla sig för nyhetsbrev för ytterligare info om när bostäderna publiceras.

Regioner

Uppsala Bostadsförmedling förmedlar hyresrätter från privata och kommunala hyresvärdar i Uppsalaregionen. Uppsala Bostadsförmedling arbetar för att göra det enkelt och tryggt för bostadssökande och hyresvärdar att hitta varandra genom en modern och digital förmedlingstjänst.

Tala Raha

Presskontakt Chef Marknad & Kommunikation 018-727 13 23

Välkommen till Uppsala Bostadsförmedling!

Uppsala Bostadsförmedling
      Stationsgatan 32 B