Snart förmedlas nya bostäder i Rosendal

Heba och Åke Sundvall släpper snart 145 nyproducerade hyresrätter i Terrassen i Rosendal. Heba, som ansvarar för uthyrningen, och Bostadsförmedlingen har nyligen ingått ett samarbete vilket innebär att en del av de nya bostäderna kommer förmedlas via Uppsala Bostadsförmedling.

Terrassen byggs i samarbete mellan Heba med byggföretaget Åke Sundvall. Bostäderna är miljöcertifierade och byggs i varierande storlekar om 1-3 rum och kök. Utöver det egna boendet kan de framtida hyresgästerna även se fram emot en gemensam terrass på bostadshusets tak. Inflyttning är planerad till sommaren 2022 och Bostadsförmedlingen räknar med att påbörja förmedlingsarbetet efter årsskiftet.

- Rosendal är ett spännande område under framväxt och det känns kul att, genom vårt nya samarbete med Heba, kunna erbjuda våra bostadssökande ännu större möjligheter att flytta dit, säger Tala Raha, chef marknad och kommunikation på Uppsala Bostadsförmedling.

Utöver de nya bostäderna i Rosendal är Heba även aktuella med nybyggda hyreslägenheter i Enköping och Norrtälje. I det nya området Norrtälje Hamn står ett nytt bostadsprojekt färdigt för inflyttning. Bostäderna i Norrtälje Hamn (1-3 rum och kök) kommer delvis förmedlas via Uppsala Bostadsförmedling vilket innebär att de som är registrerade i bostadskön nu även kan söka boende utanför Uppsala län.

- På Heba erbjuder vi trygga och trivsamma bostäder med attraktiva lägen i Stockholm, Uppsala och Mälardalen. Hyreslägenheterna i Terrassen är våra första i Uppsala. Att samarbeta med Bostadsförmedlingen som är väl inarbetade i staden känns tryggt, säger Ulrika Thorildsson, fastighetschef på Heba.

Heba blir den åttonde hyresvärd som Bostadsförmedlingen inleder samarbete med under det fjärde kvartalet. Totalt samarbetar Uppsala Bostadsförmedling med 49 hyresvärdar som har bostäder i samtliga av länets åtta kommuner.