PERNILLA ANDERSSON BLIR SVENSK GÄSTARTIST I DANSK SUCCÉSHOW

Nu står det klart att det blir den populära svenska sångerskan Pernilla Andersson som förstärker ensemblen när den danska succén Come Together kommer till Sverige i mars.

Pernilla Andersson: –Jag ser oerhört mycket fram emot att medverka i Come Together, det är en ny utmaning för mig med teater och att få kombinera det med Beatles musik är klockrent i min värld.

Pernilla Andersson är artist, producent och driver skivbolaget Sheriff. Hon har gett ut ett flertal soloalbum samt producerat skivor åt andra artister. 2011 deltog Pernilla i Melodifestivalen med låten Desperados och blev även Ulla Billquist-stipendiat. 2010 spelade hon Ann-Louise Hansson i långfilmen Cornelis. I maj 2013 tilldelades hon George Martin Music Award. När hon nu tar plats i ensemblen för teaterkonserten Come Together väntar en intensiv träningsperiod där både flygningar och nya låtarrangemang ska nötas in.

Världens bästa låtar, fantastiska kostymer och högt flygande skådespelare tar plats på scenen när den danska succéföreställningen Come Together äntligen kommer till Sverige. En unik show där John Lennon och Paul McCartneys låtskatt kommer till liv i nya, oväntade versioner. Låtar som influerat och inspirerat generationer. Come Together är ett visuellt fyrverkeri – en korsning av konsert och show med inslag av luftfärder och akrobatik.

Come Together hade urpremiär i Köpenhamn den 9 september 2009. Den har spelat runt 200 föreställningar och setts av drygt 160 000 personer. Efter gästspel i Amsterdam kommer nu originaluppsättningen från Köpenhamn – förstärkta med svenska gästartisten Pernilla Andersson – äntligen till Uppsala för att sedan fortsätta till Genève.

Vad: Come Together
Var: Fyrishovs Multihallar, Uppsala
När: 13 mars - 6 april

För intervjuer med Pernilla kontakta:
Helene Wigren
Presskontakt Pernilla Andersson
070-752 76 05, helene.wigren@prbeyond.se

För mer information/pressbiljetter/etc kontakta:
Camilla Bjelkås
Pressansvarig Uppsala stadsteater
0730-711 222, camilla.bjelkas@uppsalastadsteater.se

Come Together är ett samarrangemang mellan Uppsala stadsteater, Fyrishov och Momoland i samarbete med Destination Uppsala.

• pernilla andersson
  • beatles
  • paul mccartney
  • john lennon