Niclas Stjernberg ny affärsutvecklare på UIC

Företagsinkubatorn och acceleratorn UIC, Uppsala Innovation Centre, förstärker nu organisationen med Niclas Stjernberg som affärsutvecklare i UICs affärsutvecklingsprogram.

Niclas Stjernberg kommer närmast från rollen som vd på Boardie, som han var med och grundade 2015. De kom snabbt ut på en internationell marknad med deras nya ergonomiska ankarlift och har idag kunder i sex länder.

Främst kommer Niclas arbeta i UICs affärsutvecklingsprogram UIC Business Startup och UIC Business Build där innovativa startups får arbeta med att verifiera att deras affärsidé har marknadspotential och att bygga ett konkurrenskraftigt företag.

Som vd för Boardie applicerade Niclas lean startup-metodiken för att snabbt komma ut på marknaden och ta fram en produkt som var anpassad efter kundens faktiska behov, något som också är i fokus i UIC Business Startup.

Niclas har studerat maskinteknik samt industriell ledning och innovation vid Uppsala universitet och University of Colorado.

Niclas Stjernberg, affärsutvecklare
UIC
E-post: niclas.stjernberg@uic.se

Vedrana Ilic, marknadskoordinator