Pressinfo: UIC byter nyhetsrum och publicerar kommande pressmeddelanden med Notified

UIC, Uppsala Innovation Centre, publicerar framöver nyheter och pressmeddelanden via Notified. Pressrummet finns att följa här! Nyheter gällande innovativa bolag och innovationer som löser dagens problem i samhällen, inspiration om hållbara företag, nytänkande startups, innovationsstöd och tips för lyckad affärsutveckling kommer fortsatt publiceras på vår webbsida och Notified/uic-uppsala-inovation-centre.

• uppsala
  • vinnova

UIC (Uppsala Innovation Centre) är en av landets främsta företagsinkubatorer och acceleratorer och rankas av UBI Global bland världens topp 5 bästa offentliga företagsinkubatorerna. UIC erbjuder affärsutvecklingsstöd, kunskap och nätverk till nyskapande startups och tillväxtföretag som vill utveckla sitt företag, skala upp eller nå en internationell marknad. UIC tar inga ägarandelar och är branschoberoende. UIC arbetar nära näringslivet genom exempelvis ett stort nätverk av affärscoacher från näringslivet och ett tjugotal UIC-partner, som alla bidrar till UIC-bolagens utveckling tillsammans med UIC. UIC har verksamhet i Uppsala län och Södertälje kommun. Ägare till UIC är till lika delar STUNS, Uppsala kommun, SLU Holding samt Uppsala universitet Holding. UIC ingår i Vinnovas program Inkubationsstöd – Excellens. www.uic.se