Statsministern hyllar VBN Components i Almedalen

Sveriges statsminister Stefan Löfven hyllade VBN Components i sitt sommartal i Almedalen. Under gårdagens tal av statsminister Stefan Löfven, poängterar han den viktiga innovationskraften inom svensk industri. Statsministern hyllar där VBN Components, som ett innovativt bolag, som 3D-printar hypermoderna stålkomponenter till framtidens industri.

På Socialdemokraternas dag i Almedalen på måndagen, så höll Stefan Löfven sitt sommartal. På klassisk mark så berättar Stefan om VBN Components i Uppsala som etablerat ett av Sveriges mest moderna stålverk där man 3D-printar extrema stålmaterial till framtidens industri.

– Vi tycker förstås att det är mycket roligt att uppmärksammas av statsministern, speciellt med tanke på hans långa karriär inom Metallfacket, säger företagets vd Martin Nilsson.

Länk SVT: http://www.svt.se/nyheter/svtforum/stefan-lofvens-partiledartal-i-almedalen. VBN Components hypermoderna stålverk nämns efter cirka 10:50 minuter och under en halv minut framåt.

VBN Components får avancerat affärsutvecklingsstöd genom UICs program UIC Business Accelerator och har tidigare genomfört UIC Business Lab.

Martin Nilsson, vd, PhD
VBN Components
Tel (vx): 018-24 07 60
E-post: martin.nilsson@vbncomponents.com