Var finns pengarna? UIC samlar finansieringsalternativ på webben

Nu kan företagare få hjälp med att hitta rätt bland alla de möjligheter till lämplig finansiering som finns - beroende på vilken fas företaget eller projektet befinner sig i. Under nya rubriken ”Finansiering” på UICs hemsida listas de olika aktörer som erbjuder finansiering i olika skeenden av företagens utveckling.

Syftet med att samla finansieringsaktörer på UICs hemsida är att hjälpa bolag och entreprenörer att hitta rätt bland alla de möjligheter till lämplig finansiering som finns. UIC möts ofta av frågan ”Hur kan vi finansiera vår affärsidé?”. Detta är inte alltid så enkelt att svara på, eftersom det beror på flertalet faktorer. Det är även en fråga om timing, då viss typ av finansiering endast finns tillgänglig under en begränsad period och andra typer av finansiering bara går att söka under vissa tider på året.

UIC beskriver de olika finansieringsaktörerna och länkar till aktörer som kan vara lämpliga för bolag och projekt beroende på vilken utvecklingsfas bolaget befinner sig. UIC har samlat finansieringsmöjligheter som är tillgängliga främst för UIC-bolag i Uppsala län och Södertälje.

Se UICs samlade finansieringsinformation här, www.uic.se/finansiering.

UIC tar gärna emot tips på ytterligare finansieringsaktörer via info@uic.se.

• ordlista
  • investerare
  • tips
  • finansiering