Kvalitena köper Grönskogen av Fridhem Fastighetsutveckling och Urban Properties i en off market-affär

Fridhem Fastighetsutveckling och Urban Properties har via ett gemensamägt bolag sålt fastigheten Sundbyberg Grönskogen 7 i centrala Sundbyberg till Kvalitena AB (publ). Grönskogen 7 är en vårdfastighet belägen på Prästgårdsgatan 36 i centrala Sundbyberg. Fastigheten har ca 2 800 kvm uthyrningsbar LOA och är fullt uthyrd. Fastigheten tillträddes av Kvalitena AB (publ) 31 maj 2017.

”Vi såg en stor potential i fastigheten med flera olika alternativa utvecklingsvägar. Efter förhandling med hyresgästen tecknade vi ett nytt hyresavtal vilket nu medför att vi säljer fastigheten med ett nytt 15 årigt hyresavtal på marknadsmässiga villkor” säger Mattias Schultz på Urban Properties.