Nu öppnar ansökan till årets MBA-stipendium

Vill du få ditt livs utmaning finansierad? Oavsett om du är ute efter att bli morgondagens ledare eller bara vill få ett rejält kunskapslyft för din nuvarande yrkesroll är en Executive MBA från Handelshögskolan i Stockholm en stark merit.

SSE MBA Executive Format ger dig en exceptionell möjlighet att öka dina kunskaper och praktiska färdigheter i att leda och utveckla företag och organisationer. Utbildningen startar januari 2019 och genomförs på deltid under 18 månader, parallellt med ditt ordinarie arbete.

För att bli stipendiat krävs en akademisk examen motsvarande 180 högskolepoäng, minst fem års relevant arbetslivserfarenhet, mycket goda kunskaper i engelska och att din arbetsgivare stödjer ditt deltagande i utbildningen. Har du sökt stipendiet tidigare år men inte fått det är du varmt välkommen att ansöka igen.

"Förra året fick vi in över 300 ansökningar, vilket är ett rekord! Konkurresen är stenhård och flera av våra sökanden har drömt om en MBA-utbildning länge, men inte haft möjligheten att få sin dröm förverkligad. Det är därför så fantastiskt när vi får dela ut ett stipendium till personer som Himanshu Kataria, förra årets vinnare", säger Madeleine Lindahl, kommunikationschef på utbildning.se.

Stipendiaten utses av en jury bestående av representanter från Dagens industri, utbildning.se och Handelshögskolan i Stockholm. Sista ansökningsdag är 26 juni 2018.

Välkommen att skicka in din ansökan!

• mba

utbildning.se är Sveriges största söktjänst för utbildning för yrkesverksamma. Varje dag besöker tusentals internetanvändare utbildning.se för att söka bland de cirka 8 000 publicerade utbildningarna samlade från 300 av Sveriges bästa utbildningsarrangörer.

Genom analysverktyg, intresseanmälningar på siten och regelbundna undersökningar rörande kompetensutveckling samlar vi information om användarna och vad de efterfrågar just nu. Det ger oss unik och värdefull information om trenderna i utbildningsbranschen.