Utbildning Nord stänger sina lokaler och går över till distansundervisning

Arbetsförmedlingen i Sverige har bestämt att även svenska arbetsmarknadsstuderande ska gå över till distansstudier från och med 23 mars. Sedan tidigare har finska och norska myndigheter bestämt att deras medborgare ska resa till sina respektive hemorter och ta få undervisning på distans.

Hela Utbildnings Nords utbildningsverksamhet går alltså från måndag 23 mars från närundervisning till distansundervisning.

• -Vi bedriver praktiska yrkesutbildningar och det har naturligtvis sina utmaningar att bedriva undervisning på distans också beroende på hur långvarig situationen med corona pandemin blir. Personalen finns på sin arbetsplats som vanligt och kommer att göra sitt bästa för att distansundervisningen ska börja löpa så bra som möjligt, säger Leif Lahti direktör på Utbildning Nord.

Ta kontakt med Leif Lahti, direktör på Utbildning Nord +46 70 311 18 88 för ytterligare information.

I 50 år har Utbildning Nord i Övertorneå anordnat yrkesutbildningar för arbetsmarknadens behov för studerande från Finland, Norge och Sverige. Årligen studerar ca 450-500 personer hos oss inom vitt skilda yrkesområden såsom automationsteknik, ekonomi, IT, media, restaurang och storkök, vård, bygg, hantverk, elteknik, kylteknik, fordonsteknik, plåtteknik och CNC-teknik. Vi har dessutom ca 60 svenska gymnasieelever inom sex olika yrkesprogram. Utbildning Nord har ca 70 anställda i en verksamhet som bedrivs i en kreativ och mångkulturell miljö. Utbildning Nord är certifierade enligt IS0 9001-2015. Mer information om oss hittar du på www.utbnord.se