Min biologiska klocka

Marieke Schellart är 35 år och längtar efter barn. Hon har ingen kärleksrelation och börjar oroa sig för att det snart kan vara för sent att bilda familj. För att öka sina chanser undersöker hon olika alternativ för att förlänga möjligheten att få biologiska barn. Det blir en kamp mot tiden och förutfattade meningar om familjebildning bland familj och vänner.

Kunskapsdokumentär: Min biologiska klocka, onsdag 11 april i SVT2 kl. 23.00.

Titta på dokumentären i UR Play »

Marieke Schellart är en 35-årig art director och filmare i Amsterdam. Hon längtar efter att få barn men oroar sig över att hon inte kommer att hinna träffa en man innan det är för sent. Hon undersöker olika alternativ för att öka sina chanser, till exempel att frysa ner ägg för att förlänga möjligheten att få biologiska barn. När hon fyller 36 år önskar hon sig förslag på män hon kan träffa och efter det intensifierar hon sökande efter en man som vill bli pappa. I samtal med sina föräldrar och vänner möter Marieke olika förhållningssätt till sitt sökande efter en lösning.

En personlig dokumentär om barnlängtan, livsval och synen på traditionell familjebildning.

• barnlöshet
  • min biologiska klocka