Partiledardebatt om skolan

- SKOLFRONT samlar partiledarna i valets första stora direktsända debatt

Skolan är en av valets hetaste frågor och kan avgöra vilket parti väljarna lägger sin röst på.* Vad tycker politikerna? Måndag 6 september i SVT1 möts partiledarna i SKOLFRONT för att ge besked, i valrörelsens första tv-sända debatt.

I årets valrörelse står skolan i fokus och partierna tävlar om att göra olika skolpolitiska utspel. Ordning och reda, tidigare betyg, fler lärare och hur skolan ska styras är några av de frågor som debatten har handlat om. Men hur blir det med skolan efter valet? För första gången kommer alla partiledarna under en timmes direktsändning att debattera och ge besked – hur ska de lösa problemen i skolan? Alla har en åsikt - vi frågar förstagångsväljare vad de tycker är viktigt och även Joel Kinnaman, Susanne Osten, Peter Wolodarski och Dogge.

Vill du bevaka sändningen och närvara i studion? Vänligast kontakta undertecknad.

Sändning: SVT1 måndag 6 september kl 20.00: SKOLFRONT partiledardebatt

Programledare: Natanael Derwinger

* Enligt en opinionsundersökning genomförd på uppdrag av Lärarnas riskförbund uppger 30 procent av väljarna att skolan som enskild fråga kan avgöra hur de kommer att rösta i höstens val.

Bildtext:
Natanael Derwinger är programledare för UR:s Skolfront. © Foto: Johan Bergmark/UR. Får endast användas i samband med denna serie.

UR är ett fristående public servicebolag som sänder i SR:s och SVT:s kanaler samt driver Kunskapskanalen tillsammans med SVT. UR:s uppgift är att bredda, förstärka och komplettera andras utbildningsinsatser.

• Massmedia