UR:s Barbro Ljungström får utmärkelsen Årets pusselbit

UR:s projektledare Barbro Ljungström har med sin serie Liv med autism fått Autism- och Aspergerförbundets utmärkelse Årets Pusselbit 2013.

– Att jag fick just detta erkännande känns särskilt stort eftersom jag inte kan tänka mig ett kunnigare och mer kräset forum för att bedöma vad jag åstadkommit. Jag känner mig överväldigad, rörd och euforisk, säger Barbro Ljungström.

Barbro Ljungström vann i klassen professionellt verksamma personer med följande motivering.

Utbildningsradions Barbro Ljungström har på ett begripligt, sakligt och respektfullt sätt - utan att ta till enkla genvägar som kändisar eller sentimentalitet - lyckats gestalta något så komplext som autism för den breda allmänheten. Den av henne producerade tv-serien, Liv Med Autism, är folkbildning när den är som bäst!

Se hela tv-serien Liv med autism i UR Play >