Så höjer företag inom turistnäringen värdet på sina kunder

Utrikesgruppens utbud av utrikesrelaterade produkter och tjänster får hela tiden nya tillskott och samarbetspartners. Nu vidareutvecklar Utrikesgruppen sitt medlemskap tillsammans med olika reseaktörer. Det är inget vanligt medlemskap som erbjuds. Företag inom turistnäringen kan nu erbjuda sina kunder trygghet före, under och efter resan - tillsammans med organisationen.

Engagemanget med att öka tillgängligheten av Sveriges kanske viktigaste medlemskap för svenskar som planerar att resa eller befinner sig utomlands är en fin utveckling. Både för resenärer och reseaktörer. Det finns en hel del fördelar kopplade till medlemskapet. Här erbjuds stöd och råd i utrikesrelaterade sakfrågor men även vid problemsituationer. Medlemskapet kan exempelvis användas i förbindelse med den kontakt och kommunikation människor har med ambassader, utländska myndigheter och företag - eller om man får problem på destinationen.

Medlemskapssamarbete med Utrikesgruppen

Tillsammans med Utrikesgruppen får du som reseaktör möjligheten att erbjuda dina resenärer medlemskapet som är en försäkringsmodell för trygghet. Resenärerna får också tillgång till Utrikesgruppens kunskapsbas om världen. Det innebär bland annat att resenärerna och reseaktörerna får ett mervärde i den försorg som medlemskapet erbjuder - dessutom inom flera utrikesrelaterade områden.

Genom samarbetet med ditt företag inom turistnäringen ser Utrikesgruppen till att dina resenärer känner sig extra trygga på destinationen men även före och efter resan.

Personlig reseinformation

Utöver hjälp och stöd i utrikesrelaterade sakfrågor får resenärer tillgång till Utrikesgruppens personliga reseinformation. Många resenärer behöver hjälp och svar baserat på sina egna händelser och upplevelser. Därför är personlig reseinformation ofta vara mer lämplig än annan information som kommuniceras ut.

Om medlemmarna

Utrikesgruppens medlemmar reser över hela världen. De har kontakt med ambassader, utländska myndigheter och företag samt många andra. Medlemmarna möter olika kulturer och situationer hela tiden. Det gör att Utrikesgruppen står aktiva och förberedda inför medlemmarnas upplevelser utomlands.

Oberoende av den tidszon resenärerna befinner sig i uppskattas den nära kontakt Utrikesgruppen har med både kunder och medlemmar.

• semester
  • reseinformation