Brevon och Utrikesgruppen förbereder lansering av digital brevtjänst till frihetsberövade

Med Utrikesgruppen får du följa med på resor genom hela världen men framförallt får du ta del av fina utrikesrelaterade tjänster och produkter som inget annat bolag i Sverige är i närheten av att erbjuda. Det är toppnivå på Utrikesgruppen. Ägarna till Utrikesgruppen tänker brett och arbetar hårt för att underlätta för svenskar oavsett var i världen de befinner sig. Kärleken till Sverige och världen i kombination med ägarnas driv till att skapa Sveriges bästa utrikesrelaterade plattform gör att Utrikesgruppen ständigt har växtvärk.

Inom kort lanserar Utrikesgruppens ägare ytterligare en tjänst som ska förenkla för bland annat utlandssvenskar som vill hålla kontakten med sina anhöriga som finns i svensk anstalt eller häkte. Den nya tjänsten heter Brevon och kommer att lanseras på webbplatsen www.brevon.se med ett eget aktiebolag, detta innebär att tjänsten blir något fristående från Utrikesgruppen men dock en viktig integrerad del.

Brevon är en digital brevtjänst, inte bara för utlandssvenskar - utan för alla människor som snabbt och smidigt ska skicka brev till frihetsberövade. Breven skrivs och skickas online på webbplatsen och därmed slipper anhöriga köpa alla posttillbehör som krävs för att kunna skicka ett brev. Frimärken, skrivpapper, kuvert, tillhandahållandet av en skrivare, inlämning till posten, patroner, penna - glöm det! Brevon sköter om den fysiska delen av postgången - dessutom till en bra kostnad.

Säkrare postgång för utlandssvenskar

Förutom att Brevon gör det smidigare att skicka brev till frihetsberövade är det säkrare för utlandssvenskar att använda Brevon i länder där postgången är mycket sämre än vad den är i Sverige. En utlandssvensk kan befinna sig på andra sidan jordklotet i ett område där postgången är helt obefintlig och skicka ett brev till en anhörig i anstalt eller häkte. Brevet kommer fram snabbt och säkert inom tre arbetsdagar. Kostnaderna är dessutom lägre med Brevon än vad det skulle vara att skicka brev från ett annat land till Sverige.

7 % av Sveriges befolkning bor utomlands. Enligt kartläggningen bor drygt 660 000 svenskar utomlands. Det motsvarar knappt sju procent av Sveriges befolkning, visar statistiken här.

Brevon - en tjänst för alla

Brevon är inte bara en tjänst till för utlandssvenskar utan alla som vill hålla kontakten med anhöriga som är frihetsberövade kan använda tjänsten. Oftast är brevkontakt det främsta och ibland det enda kommunikationsmedlet som intagna har med omvärlden, vilket gör att tjänsten tordes bli extra viktig för familj och vänner som vill hålla en kontinuerlig kontakt med varandra.

Inom kort kan du börja skriva på ditt brev till din vän eller familj som är frihetsberövad online hos www.brevon.se.