​Demokrati på riktigt!

Griniga Gubbar med sina brandgula västar har under tre år stått på Gustav Adolfs torg och manifesterat för demokrati. Vi representerar partiet Vägvalet och vill att resultatet (57%) från folkomröstningen om trängselskatten ska följas och att medborgarna ska få ett större inflytande på den förda politiken.

Folkomröstningar ska tas på allvar och respekteras. Vi har informerat om Västlänken, där det tydligt framgår att medborgarna inte fått vara delaktiga och kunnat påverka i ett beslut som i hög grad omvandlar Göteborgs stad och framtid. Vi vill ha demokrati på riktigt!

Det handlar om lokala frågor här i Göteborg som i hög utsträckning påverkar flertalet göteborgare.

På fredag har vi samlat några av eldsjälarna och en del av Vägvalets ledning så du kan möta oss och få veta mer om varför vi ställde oss på torget och har valt att fortsätta att stå här, vid en stolpe på Gustav Adolfs torg under tre års tid.

Vi berättar gärna om våra erfarenheter och om hur viktigt det är att det finns ett öra som lyssnar, också mellan valen.

Välkommen till

Vägvalets pressmöte
Fredag den 13 oktober
Kl 11.30