Mikael Lundin, ny VA-chef hos Vakin

Mikael Lundin, ny chef för vatten och avlopp hos Vakin

Mikael Lundin, som närmast kommer från Umeå Energi, bidrar med goda kunskaper inom infrastrukturfrågor och samhällsbyggnad i stort. Hans kompetens stärker Vakins möjligheter att hantera framtida utmaningar inom vatten och avlopp.

Vid årsskiftet blev förra VA-chefen Robert Hansson vd för Vakin och en av hans första uppgifter blev att rekrytera en ny VA-chef. Efter en ingående rekryteringsprocess med flera bra kandidater, föll valet på Mikael Lundin.

Mikael Lundin har arbetat med infrastrukturfrågor i hela sitt yrkesliv. Från sin roll på bland annat Umeå Energi har han därför mycket god kunskap om de områden som Vakin arbetar med i dag, exempelvis anläggningstillgångar och säkerhet, kunskap som han nu tillför Vakin.

- Jag ser fram emot att börja mitt nya uppdrag; allt ifrån det interna arbetssättet till att arbeta med infrastrukturfrågor, där jag får vara med och bidra till hela regionens samhällsbyggnad, tillväxt och utveckling. Hela denna dynamik av utmaningar som Vakin står inför vill jag vara en del av, säger Mikael Lundin, tillträdande VA-chef hos Vakin.

När Vakin sökte ny chef för vatten och avlopp var önskemålet just att hitta en person som brinner för utveckling och samhällsbyggnad.

- Vi är väldigt glada över att ha rekryterat Mikael som VA-chef, säger Robert Hansson, vd för Vakin. Utifrån de utmaningar vi står inför kommer han att bidra med både kunskap och goda ledarskapsegenskaper, vilket tillsammans kommer att lyfta hela vår VA-verksamhet.