Välas centrumchef Niklas Blonér har under sommaren välkomnat flera nya, unika koncept till handelsplatsen, som exempelvis Sweet House Café som med sina chokladväggar erbjuder besökarna en spektakulär inredningsmiljö. Foto: Johan Warnolf

Flera nya, unika koncept etablerar sig på Väla

Välas attraktionskraft som handels- och mötesplats är fortsatt mycket stark. Under sommaren har flera nya, unika koncept etablerat sig på Väla och ännu fler är på väg in under hösten.

Sammanlagt handlar det om tio nya hyresgäster, och bland dessa finns flera koncept som bidrar till att särskilja Väla från andra handelsplatser i regionen.

- Vi kan konstatera att det finns en fortsatt stark tro på både Väla och framtiden, och det är verkligen glädjande att kunna välkomna många nya hyresgäster. Samtidigt har vi sett hur besökstalen under sommaren har närmat sig mer normala nivåer och att besökarna känner sig trygga tack vare de åtgärder som vi vidtagit för att minimera risken för smittspridning, säger Niklas Blonér, Välas centrumchef.

Här är Välas nya koncept:

Sweet House Café - öppet

Lokalt koncept som sedan tidigare finns på Södergatan i Helsingborg. Erbjuder pannkakor, våfflor och crepes, med framför allt nutella och choklad. Har även milkshakes, smoothies, fruktsallader och ett varierat kaffeutbud.

Ginger Hälsobar – öppnar inom kort

Ännu ett lokalt koncept som väljer att etablera sig även på Väla. Ginger är en allergivänlig salladsbar och ett café, som erbjuder super food, raw food, veganskt, vegetariskt, glutenfritt, laktosfritt, smoothies, acai bowls, kaffe och raw food fika.

Tretorn – öppnar 29 augusti

Klassiskt, lokalt varumärke som öppnar ett nytt Brand Home nära Stora Torget på Väla. Den nya butiken kommer att erbjuda Tretorns breda sortiment för ett aktivt liv utomhus.

A Diary – öppet

A Diary – kort för Asian Diary - är en frisk fläkt i landskapet av butikskoncept. I den färgglada butiken hittar du alla möjliga typer av produkter med fokus på Östasien, som exempelvis söta accessoarer, japanska drycker och snacks, heminredning, gosedjur och K-Beauty.

Mexicana - öppet

Restaurang Mexicana erbjuder välsmakande maträtter från det mexikanska köket. I det öppna köket tillagas rätter som burrrito, tacos, chilli con carne, enchiladas, fajitas, wrap, quesadillas, grillrätter, chilligryta och finger foods.

Cutters – öppnar under september

Ett nytt och unikt drop in-koncept som nu kommer till Väla och Helsingborg. Inga tidbokningar och hundra procent fokus på klippning till ett fast pris. Alla klippningar tar 15 minuter och kostar 299 kronor, oavsett om du är man eller kvinna.

Biltvätt Center – öppnar i början av september

Få bilen tvättad och städad under tiden som du shoppar eller uträttar dina ärenden på Väla. Lämna bilnyckeln i kundmottagningen vid Väla Infocenter och hämta sedan en fräsch bil två timmar senare.

Kitch´n – öppnar under september

Allt du behöver för köket och för att skapa feststämning både vardag och helg. Kitch´n erbjuder ett brett sortiment av köks- och hushållsartiklar; serviser, bestick, glas, hushållsmaskiner, inredningsdetaljer, grytor och pannor.

SIR and Friends - öppnar under hösten

Brett utbud av Sir Of Sweden kostymer och skjortor och erbjuder även Made to measure samt några handplockade premium brands för både dam och herr.

CH Skin Tech - öppet

Skönhetsbehandlingar som permanent hårborttagning, ansiktslyft, fettreducering, laserbehandlingar, tandblekning m m. Botox, fillers och hudvårdsprodukter som ger omedelbara och synliga resultat.