Rikspolitiker vänder plattor i Folkets Park

Luciano Astudillo, riksdagsledamot för socialdemokraterna i Malmö, och Maria Ferm, språkrör för Grön Ungdom, tar på sig hörlurarna, ställer sig vid mixerbordet och rockar loss mellan de stora artister i Malmö Folkets Park nu på söndag den 15 augusti.

Luciano Astudillo börjar bli en van DJ. Han har flera gånger ombetts vända plattor under Almedalsveckan, och tycker det är ett bra komplement mitt bland all politik. En favoritlåt är Move on up med Curtis Mayfield.

För Maria Ferm är det första gången hon är DJ. På frågan vad det blir för musik svarar hon:

- Jag gillar all möjlig musik, men jag får väl erkänna att jag är extra svag för schlager.

Luciano ställer sig i DJ-båset strax efter kl 17. När har är klar presenterar han Mikael Wiehe, som nästa artist.

Maria äntrar scenen ca kl 18.30. Hon lämnar sedan plats till soulartisten och Melodifestivalstjärnan Pauline.

- Vi hoppas också få en vänsterpartist före rapparen STOR, säger Fredrik Eklöf, festivalgeneral.

Maria Ferm, språkrör Grön Ungdom

mobil: 0734-433378
mejl: maria.ferm@mp.se
blogg: www.mariaferm.blogspot.com
twitter: www.twitter.com/mariaferm

Pressbilder: http://gronungdom.se/vaara-spraakroer/pressbilder

Luciano Astudillo, riksdagsledmot, socialdemokraterna Malmö

mobil: 070-2026956
mejl: luciano.astudillo@riksdagen.se
blogg: blogg.expressen.se/astudillo/
twitter: www.twitter.com/lucianoa

Pressbilder: http://www.socialdemokraterna.se/imagemod/upload/S%20i%20riksdagen/Nya_ledamotsbilder_2010/Luciano-Astudillo-478x260_____resize_cs_322_174.jpg

• engagemang
  • mikael wiehe
  • politik
  • rödgrön
  • rödgröna
  • val 2010
  • musik
  • festival

• Skåne

”Malmöbor för en rödgrön valseger” började som en grupp på facebook i slutet av 2009. Gruppen syftar till att locka till sig personer som inte nödvändigtvis är medlemmar i något politiskt parti men som är politiskt intresserade och sympatiserar med de rödgröna och vill jobba för att få en ny regering den 19 september.

Valfestivalen den 15 augusti i Malmö Folkets Park är en chans för artister att visa sitt stöd för de rödgröna, och för människor i allmänhet att få ta del av härlig rödgrön underhållning. En energikick inför valspurten.

Fredrik Eklöf

Patrik Kronholm