Pressmeddelande -

Pressinbjudan: Miljö- och stadsutvecklingsminister Karolina Skog (MP) besöker Vallastaden måndagen den 4 september

Måndagen den 4 september besöker miljö- och stadsutvecklingsminister Karolina Skog (MP) bo- och samhällsexpot Vallastaden 2017. Pressen bjuds in att medverka vid den guidade rundtur som sker vid besöket och som leds av Simon Helmér, vd för Linköpingsexpo. Besöket fokuserar främst på stadsdelens olika innovationer. Till exempel bostaden som både kan vara en femma och en etta, arbetsplatser utomhus på en 180 kvm takterrass med ett uppkopplat växthus. Mångfalden av boendeformer som studentkollektiv och bokalen som både är bostad och lokal för att nämna några. Medverkar gör också arkitekt Björn Förstberg som visar den uppmärksammade villan ”House for Mother”, det första huset som byggdes i Vallastaden.

Tid: Måndag den 4 september, kl. 13:15
Mötesplats: Presscentret Vallastaden, Linköping

Bo- och samhällsexpot Vallastaden 2017 pågår 2–24 september och är med sina 70 utställningar och över 200 programpunkter den största bomässan i svensk historia. Den första etappen som visas under expot består av 200 studentlägenheter, 250 hyreslägenheter, 50 radhus och villor samt 500 bostadsrätter och äganderätter.

Pressmaterial

Pressbilder finns på  flickr.com/vallastaden2017/albums

Läs mer om de 70 utställningarna:  vallastaden2017.se/utstallningar

Branschföreläsningar den 4 september  vallastaden2017.se/alla-program/#/bransch/04-sep