Årets företagare i Vallentuna 2007: Veronica Boxberg Karlsson

Veronica Boxberg Karlsson arbetade själv som ”mystery shopper” när hon bestämde sig för att starta företaget Better Business World Wide Sweden AB i mitten av 1990-talet. Nu har hon 10 anställda på kontoret på Vargmötesvägen 4 i Vallentuna. Företaget arrangerar anonyma kundundersökningar, ”Mystery calling/mystery shopping” och samordnar 34 000 personer, som arbetar extra som hemliga kunder runt om i världen. Personalen i butikerna är alltid förvarnade om att någon ska komma – dock inte vem eller exakt när. Arbetet fungerar tack vare ett avancerat datasystem, som utvecklats speciellt för denna verksamhet av vallentunaföretaget Helikon AB. Årets företagare i Vallentuna utses årligen av Företagarna i Stockholms län och Företagarna i Vallentuna, som överlämnar plakett och diplom till vinnaren. Vallentuna kommun gratulerar samtidigt med blommor i en specialdesignad keramikvas – sedan 2006 är det Anzengruber keramik i Kårsta, som levererar vasen. (Dessförinnan kom vaserna från Keramikhuset i Vargmötet.)