Comnet och Copiax tecknar samarbetsavtal

Från och med januari 2020 kommer delar av Comnet sortiment av switchar, fiberoptik, koppar och utrustning för trådlös video och dataöverföring, utformad för säkerhetsapplikationer, att finnas för beställning via Copiax hemsida under kategorin “Nätverk & Data”.

- ” Comnets produktportfölj är inriktad på att överföra signaler via olika media i tuffa miljöer, med lösningar från allt inom fiber och koppar till trådlöst, och passar perfekt ihop med till exempel inbrottslarm eller passersystem där man behöver knyta ihop en byggnad med en annan över långa sträckor ” – Magnus Kjettselberg, Comnet.

Copiax är den största grossisten i Sverige inom lås och säkerhet, och erbjuder ett brett, kvalitativt och aktuellt sortiment som utvecklas kontinuerligt.

- ” Vi utökar just nu vårt sortiment och har skapat en helt ny kategori ”Nätverk & Data” där ComNet med sina professionella och kvalitativa nätverksprodukter kommer utgöra en stabil grund och bli ett bra komplement till vår redan breda säkerhetsportfölj. ” – Mathias Karlsson, Copiax.

ComNet ingår ACRE-koncernen och är systerbolag till Vanderbilt Industries, som tillverkar inbrottslarmssystemet SPC, Omnis och passersystemet ACT. Även dessa finns tillgängliga i Copiax sortiment och passar utmärkt ihop med nätverkslösningarna från ComNet.

• Teknologi, allmänt