Pressinbjudan: Vänsterpartiet om politiska samarbetsmöjligheter i Kronoberg

För mer information:
Anki Ahlsten, vänsterpartiets partisekreterare, tel: 08-617 51 70
Josefin Morge, pressekreterare, tel: 070-620 00 64

Vid sitt besök i Växjö kommer Anki Ahlsten att träffa vänsterpartiets förtroendevalda från Kronobergs kommuner, landsting och lokalorganisationer. Vid besöket kommer man föra diskussioner om samarbetsmöjligheter inom regionen. Vänsterpartiet vill också berätta om vad som händer i samarbetet med socialdemokraterna och miljöpartiet.

"Jag kommer att prata om läget runt samtalen mellan s,v och mp, samt diskutera samarbetsmöjligheter i Kronoberg", säger Anki Ahlsten, partisekreterare i vänsterpartiet. Under sitt besök i Växjö kommer hon att träffa vänsterpartiets förtroendevalda från Kronobergs kommuner, landsting och lokalorganisationer.

Besöket kommer även handla om hur arbetsmarknadsläget kan förbättras och hur tryggheten kan stärkas i samband med arbetslöshet. Vänsterpartiet arbetar aktivt med lösningar och analyser av det ekonomiska läget, med siktet inställt på att säkra välfärden.

"I den senaste kommunekonomiska rapporten kan man tydligt se hur borgerlig politik påverkar utsatta regioner, då statsbidragen inte räknas upp. Vänsterpartiets politik vill ge trygghet och stabilitet inom den offentliga sektorn, vilket borde prioriteras i tider med varsel och ökande arbetslöshet", menar Anki Ahlsten.

Miljöarbetet i länet kommer att diksuteras, då miljö är ett av de prioriterade politikområdena för vänsterpartiet.

• samarbete
  • s