Förnybar energi på Vapiano

I dagarna tecknade Vapiano avtal med Nordic Green Energy och kommer nu få el från 100% förnybara energikällor i sitt nya elavtal.

Hållbarhet, minskad miljöpåverkan och möjlighet att driva utvecklingen av förnybar energi framåt har varit avgörande faktorer i upphandlingen av elavtal.

- Som kund hos oss kan Vapiano vara säkra på att de få 100% förnybar energi från sol, vind och vatten. Genom bytet till grön el kommer Vapiano bespara miljön över 700 ton koldioxidutsläpp varje år. Det stärker företagets miljöarbete och visar på Vapianos ambition att värna om en hållbar framtid, säger Hanna Radoncic, Marknads-och kommunikationschef på Nordic Green Energy.

- Vi valde Nordic Green Energy som ny leverantör för våra restauranger framförallt då de uppfyller de krav vi har på våra leverantörer gällande hållbarhet. Dessutom känns det tryggt att samarbeta med en transparent organisation som värdesätter god service. Vi ser mycket fram emot den förändring och positiva effekter för miljön som bytet kommer att medföra, säger Kristin Lagerström, Category & Purchasing Manager Vapiano.

Kristin Lagerström
Catergory & Purchasing Manager