Ledningsgruppen på plats – nya ägaren rekryterar från ”gamla” Vapiano

Tidigare i sommar gick Magnus Ledin in som ny ägare i Vapiano Sverige. Han har nu utsett ledningsgruppen som ska ta hans förvärv genom Corona-krisen och in i framtiden. Det blir fortsatt förtroende och ett nytillskott i ledningen, varav samtliga rekryteras från det tidigare Vapiano Sverige.

”Jag är väldigt glad över att vi har ett så starkt team på plats, ett lag som kompletterar varandras profiler och branscherfarenheter. De har redan tidigare visat på stor handlingskraft och förmåga – innan Corona-krisen lyckades de vända en flerårig negativ trend och började leverera fina resultat i en oerhört konkurrensutsatt bransch. När pandemin slog till stod de stabilt kvar som ett enat team, och hanterade även denna tuffa utmaning med en effektiv och enad approach”, säger Magnus Ledin, ägare av Vapiano Sverige.

”Det är givetvis oerhört kul att vi får fortsatt förtroende av vår nya ägare. Vi delar alla Magnus uppfattning om att Vapiano är ett koncept som har mycket att ge, och nu ser vi alla verkligen fram emot att blicka framåt, att tillsammans ta Vapiano genom Corona-krisen och in i framtiden”, säger Erik Jungberg, VD på Vapiano Sverige.

Ledningsgruppen består av:

Erik Jungberg, CEO. Erik har många år erfarenhet av branschen och en gedigen Vapiano-bakgrund med flera operativa roller, såväl hos Vapiano Sverige som i andra länder, i bagaget. Innan han klev in som VD var han COO för Vapiano Sverige.

Viktor Åström, CHRO. Viktor har haft rollen som CHRO på Vapiano sedan hösten 2019. Han tar med sig erfarenhet från flera branscher, närmast från MTR och Fitness24Seven.

Sophia Bonnevier, CMO. Vapianos marknads- och kommunikationschef sedan hösten 2018. Började sin yrkeskarriär inom detaljhandeln, bl.a. med olika kommersiella roller hos Clas Ohlson i Norden och Storbritannien.

Rasmus Schedin, CFO.
Rasmus rekryterades från svenska McDonalds hösten 2019, då till rollen som controller. Nu kliver han in som CFO.

Övrigt
Vapiano Sverige består av sex restauranger. En i Malmö, en i Göteborg samt fyra i Stockholm. Samtliga köptes upp av Magnus Ledin sommaren 2020.

• Företagsinformation

• restaurang