Vapianos Super Trainer är årets unga branschstjärna 2016

Gustaf Sjövall, Super Trainer på Vapiano, utsågs till Årets unga branschstjärna i samband med Visita Stockholms stora branschmingel tisdag den 16 februari.

Juryns motivering löd: Här är Vapianos utbildningsansvarige som vid 22 års ålder redan gjort superkarriär. Gustaf åker redan jorden runt för att lära ut sina kunskaper till Vapianos alla restauranger, senast i december spred han sina kunskaper i Shanghai. Det är för juryn alldeles säkert att den här killen inte nått toppen av sin karriär än.

– Jag hoppas att detta pris inspirerar andra unga att göra samma resa som jag gjort inom restaurangnäringen, säger Gustaf Sjövall.

Trots sin unga ålder arbetar Gustaf med en central del av Vapianos verksamhet där han ansvarar för utbildning, kvalitetssäkring och operationella rutiner för hela Sverige. I sin roll som Super Trainer är han med och leder arbetet med att utveckla Vapianos servicekoncept och driver flera centrala utvecklingsprojekt.

– Jag är oerhört glad och stolt. Vapiano är ett företag som helhjärtat satsar på unga människor och Gustaf är på många sätt ett utmärkt exempel på hur unga personer med egen drivkraft kan bygga sin karriär, säger Hanna Mannberg, CEO Vapiano.

Årets unga branschstjärna utses årligen av Visita Stockholm för att höja statusen på jobb inom besöksnäringen, visa karriärmöjligheterna och motivera fler att stanna kvar i branschen. I juryn för priset sitter Lena Snygg, vd för Stureplansgruppen Arena Catering AB, Pontus Frithiof, vd för Pontus Group, Mats Bengtsson, delägare och hotellchef på The Collector's Victory Hotel, och Andreas Häggqvist, vd för Flottsbro Friluftsområde.

Priset kommer med ett stipendium på 40 000 kronor som ska användas till kompetensutveckling inom besöksnäringen, antingen i Sverige eller utomlands. Tess Humble Dillner, Nordic Sea och Nordic light, belönades också av Visita.

• #bootcamp

VAPIANO IS THE HOME OF FRESHNESS

Vapiano är ett internationellt koncept med ett unikt beställningssystem där gästerna styr besöket med ett kort. Pasta, pizza, antipasti och sallad beställs direkt från våra kockar som tillagar alla rätter med färska ingredienser direkt framför gästen. Läs mer om oss på www.vapiano.se