Jenny Tärneberg, Anna Strandberg och Mia Stegmar i Jamladies

Jamladies hyllar Marie Fredriksson och Roxette på Vara Konserthus

29 april fylls Vara Konserthus av en hyllningskväll till Marie Fredriksson och hennes fantastiska musik. Med egna och personliga tolkningar bjuder Jamladies på absoluta favoriter ur Maries och Roxettes låtskatt. Från finstämt och känslosamt till ett fartfyllt party!

Marie Fredriksson var en av Sveriges mest älskade artister och dog 2019 i sviterna av en hjärntumör. Sedan karriärens början i slutet av sjuttiotalet fram till sin död behöll hon sin position som en av landets främsta sångerskor. Under åttiotalets början lades grunden till den bejublade solokarriären som gjorde henne till stjärna på hemmaplan. 1988 var hela världen redo då hon tillsammans med Per Gessle slog igenom med Roxette. Duon har sålt 75 miljoner skivor världen över och haft fyra Billboard-ettor.

Jamladies har funnits i 10 år och består av Jenny Tärneberg, Anna Strandberg och Mia Stegmar. Tillsammans har de lång erfarenhet i nöjesbranschens absoluta toppskikt och har medverkat i bland annat Eurovision Song Contest, Melodifestivalen, Sommarkrysset, Bingolotto och musikaler som Chess och Mamma Mia. Jamladies har under sina 10 år tillsammans gjort otaliga företagsevent av olika dignitet, allt från stora arenor till mindre festlokaler. De producerar sina egna shower och ett stort fokus, förutom deras starka röster, är de spektakulära scenkostymerna som gör Jamladies unika i sitt slag.

– Roligt att få hälsa Jamladies välkomna tillbaka till Vara igen. Sist de var här fick vi förhålla oss till deltagartak på grund av pandemi så nu vill vi ge ännu fler möjligheten att få uppleva denna energiska scenshow och härliga power. Och så blir det en massa häftiga scenkostymer förstås, säger Louise Larsson Skoog, producent, Vara Konserthus.

Föreställningen "She´s got the look" spelas 29 april på Vara Konserthus.