Från byråvärlden, via politiken, till uppdrag för Våra barns klimat

Från byråvärlden, via politiken, till uppdrag för Våra barns klimat

Den ideella klimatorganisationen Våra barns klimat rekryterar David Andréas som ny kommunikations- & redaktionsansvarig. David startade sitt uppdrag 1 januari.

David Andréas har ett förflutet hos bl.a. reklambyråerna Grey Gothenburg, Bond, Valentin & Byhr samt Södra Teatern. David har även frilansat för Where’s My Pony, Greenpeace och The New Division och har jobbat som kommunikatör och politisk sekreterare för Miljöpartiet i Västra Götalandsregionen.

– Att få jobba med en organisation och ett kreativt kollektiv som kämpar för våra barns framtid känns oerhört meningsfullt, inspirerande och motiverande. Att påverka både föräldrars, familjers och barns engagemang för klimatomställningen samt jobba för systemförändrande insatser, opinionsbildning och en förändring av klimatpolitiken känns som en både kreativ och minst sagt aktuell utmaning, säger David Andréas om sitt nya uppdrag.

– Jag är så glad att få välkomna David till gänget. Hans bakgrund inom både reklambyrå, klimat och politik är en klockren kombination för att utveckla Våra barns klimats kommunikation vidare, säger Emma Max, verksamhetsledare på Våra barns klimat.

För mer information, kontakta gärna:

David Andréas, kommunikations- och redaktionsansvarig, david@varabarnsklimat.se, 073-518 64 67

Emma Max, verksamhetsledare, emma@varabarnsklimat.se, 070-331 62 49

Kontakt: hej@varabarnsklimat.se

Kategorier

Våra barns klimat är en ideell påverkansorganisation som tar fajten för barns rättigheter i klimatomställningen. Vi vill överlämna en planet i balans till barnen vi älskar. I dag samlar vi runt 30 000 personer för en politik som tar klimatet på allvar och ger vuxna stöd att engagera sig.