Våra barns klimat stärker styrelsen med nya toppnamn

Våra barns klimat stärker styrelsen med nya toppnamn

Föräldraorganisationen Våra barns klimat rekryterar flera nya kandidater till styrelsen, med kompetens inom kommunikation, skolfrågor, digitalisering och organisationsstrategi. Klara Adolphson fortsätter som ordförande och leder organisationen med fokus på fortsatt tillväxt och kraft i påverkansarbetet.

– Vi har haft en vår med lansering av flera nya projekt och mycket medial uppmärksamhet. Nu sätter vi fokus på att stärka våra tre verksamhetsområden ytterligare och har valt att komplettera styrelsen med kompetenser som gör att vi kan växla upp vårt arbete och nå ut till fler, säger Klara Adolphson, styrelseordförande för Våra barns klimat.

Sofie Brange, hållbarhets- och kommunikationschef på Adecco Group, och Matilda Kallin, kommunikationsansvarig på Asylrättscentrum, kommer med bred erfarenhet från kommunikation och påverkansarbete. Petter Brobacke, utvecklingschef AcadeMedia och Anna Tranell, it- och utvecklingschef på Natur & Kultur, stärker Våra barns klimat i skolfrågor och digitalisering. Göran Beskow bidrar med erfarenhet och kompetens inom verksamhets- och ledarutveckling samt föreningsstruktur.

– Min starka övertygelse är att vi måste ha människan i fokus genom hela den gröna omställningen – om vi inte får med oss folk så kommer vi helt enkelt inte kunna ställa om. Därför vill jag bidra till att få fler att engagera sig för våra barns framtid, säger nya styrelseledamoten Sofie Brange.

I styrelsen ingår sedan tidigare Klara Adolphson, vd och grundare av Innovation Leadership Group och Nathalie Green, kommunikationschef DNB Sverige. Verksamhetsledare för Våra barns klimat är Emma Max.

Se varabarnsklimat.se för längre presentation av samtliga styrelseledamöter.

För mer information kontakta:

Klara Adolphson, klara@varabarnsklimat.se, 070-384 48 66