Vardia Försäkring utsågs till Årets försäkringsbolag 2012

Vardia Försäkring, som på kort tid etablerat sig som en framgångsrik utmanare på den svenska försäkringsmarknaden, utsågs igår kväll till Årets sakförsäkringsbolag 2012 under försäkringsbranschens årliga gala Insurance Awards. Prisutdelningen ägde rum på restaurang Nalen i Stockholm.

Priset årets sakförsäkringsbolag går varje år till ett sakförsäkringsbolag verksamt i Sverige som under det senaste året har åstadkommit något som har utvecklat den svenska försäkringsmarknaden. Vid bedömningen tas hänsyn till utveckling av totalkostnadsprocent, resultat, produktutveckling och marknadsutveckling.

- Vi är stolta över det resultat vi åstadkommit på så kort tid och vi är oerhört glada över utmärkelsen. Speciellt roligt är det att ett branschorgan väljer att premiera en pigg nytänkare”, säger Andreas Önstorp, VD, Vardia Försäkring.

Juryns motivering lyder: Vardia startade sin operativa verksamhet under 2011 och redan första året uppgick omsättningen till 100 miljoner kronor. Bolaget har snabbt etablerat sig på sakförsäkringsmarknaden genom partnersamarbeten och skräddarsydda försäkringslösningar. Vardia har skapat de geografiska försäkringskoncepten Norrlandsförsäkring och Stockholmsförsäkring som är anpassade efter de specifika förhållanden som finns just där kunderna bor.

För mer information:

Andreas Önstorp VD, Vardia Försäkring AB, Telefon: 070-777 01 75 andreas.onstorp@vardiaforsakring.se

Om Insurance Awards
För tredje året i rad arrangeras försäkringsgalan Insurance Awards. Under 2012 arrangerar branschtidningen Risk & Försäkring galan i samarbete med IFU, en del av IFL vid Handelshögskolan i Stockholm. Insurance Awards är hela försäkringsbranschens gala, den enda i sitt slag i Norden. Syftet är att premiera och lyfta fram de bolag som har utmärkt sig på ett positivt sätt.

• Försäkringar, försäkringsfrågor

• bilförsäkring
  • insurance awards
  • sakförsäkring