Nyhet – Svanenmärkt t-shirtkollektion

Nu lanserar Cubus en kollektion svanenmärkta t-shirts till dam, herr och barn. De egendesignade t-shirtsen är ännu ett steg på vägen att göra det lättare för miljömedvetna kunder att göra bra modeval. Sedan tidigare erbjuder Cubus svanenmärkta kläder för hela familjen; basicplagg, ullunderställ, jeans och en hel babykollektion.

”Detta är en kollektion som vi vet kommer träffa en bred målgrupp då vi har flera olika prints som på olika sätt gör uttryck för hållbarhet och mode” sägerIngunn Berg Hjelle, designer på Cubus. Med sig på laget har hon tre andra designers som alla satt sin prägel på kollektionen; Erik Kingdon, Olene Strande och Marcus Bjørtomt.

Om svanenmärkta kollektionen

Bomullen är ekologiskt odlad, polyestern är återvunnen och Cubus använder Svanens hårda krav och försiktighetsprincip på kemikalierna som används vid färgningen av tyget. Dessutom ställs höga krav på rening av utsläppen från produktionen. Du hittar kollektionen och mer information om Cubus arbete med Svanen här: https://cubus.com/sv/dam/kampanj/svanen/

Om Svanemärket

Svanen är hela Nordens gemensamma miljömärke. Märkningen är oberoende och tittar på produktens hela livscykel. Allt för att göra så lite avtryck det bara går.

• Mode

• sustainability
  • sustainable fashion
  • ekologiskt
  • svanenmärkt
  • ss18
  • mode
  • inspiration
  • kollektion
  • fashion
  • cubus
  • childrens fashion

Cubus är en av Nordens största modekedjor. Kollektionen är kommersiell, prisvärd och av hög kvalitet. Ett brett utbud av trend, bas och jeans till hela familjen gör att det finns något för alla.

Emma Gustafsson

Presskontakt PR AND INFLUENCER MARKETING MANAGER