Fullsatt på Upplands Väsbys Näringslivsdag

Fullsatt på Upplands Väsbys Näringslivsdag

Över 300 besökare, fler än någonsin och 33 utställare, vilket är dubbelt så många som förra året, kom till Näringslivsdagen den 9 oktober på Scandic Infra City i Upplands Väsby, som arrangerades av Väsby Promotion.

Årets Näringslivsdag bjöd på en hel del förändringar från föregående år, framför allt hade mer tid avsatts för pauser och mingel samt att lokalerna hade delats upp för utställare och föreläsningar.

– Vi ville förändra konceptet och förnya oss för att Näringslivsdagen ska fortsätta att utvecklas. Vi har tagit till oss att det som framför allt efterfrågas är just tid att mingla och nätverka, säger Camilla König Ekegren, verksamhetschef på Väsby Promotion.

Dagen inleddes med en gemensam lunch i samband med företagsutställning och mingel. Moderator Karin Adelsköld höll ihop dagen och framförde även sin egen föreläsning om hur viktigt det är att ha Kul på jobbet.

Övriga talare var Anders Hansen, överläkare i psykiatri, förre statsministern Fredrik Reinfeldt samt Väsbys nya kommundirektör Regina Kevius.

Ledorden för årets Näringslivsdag var Framtid Samtid, ett tema som gick som en röd tråd genom hela dagen.

– En väldigt lyckad dag och det är härligt att se näringslivets och kommunens engagemang att tillsammans utvecklas framåt, säger Camilla König Ekegren.

Läs mer om dagen här.