Ny näringslivstidning i Väsby

Ny näringslivstidning i Väsby

Väsby Promotion lanserar en ny näringslivstidning tillsammans med Upplands Väsby kommun med lokala näringslivsnyheter.

Tidningen Väsbys Näringsliv ska bland annat innehålla nyhetsrapportering, reportage om lokala företag och profiler.

– Vi vill lyfta näringslivets roll i kommunen samt öka kännedomen om våra företag i Väsby. Att känna sig uppdaterad och informerad om vad som händer i ens kommun skapar trygghet samt stärker känslan av tillhörighet. Detta vill vi förstärka för företagen och människorna som verkar och lever i Väsby, säger Camilla König Ekegren, verksamhetschef på Väsby Promotion.

När näringslivet går bra och växer gynnas kommunen i helhet. En ökad tillväxt hos företagen bidrar till fler arbetstillfällen och kommunen kan erbjuda Väsbyborna en god välfärd, bland annat skolor och omsorg.

– Om detta behöver vi och vill vi berätta. Mycket förmedlas via sociala medier men vi ser behovet av att i en ”fysisk” tidning mer samlat kunna informera våra kommuninvånare och företag. Min förväntan är att kunskapen och förståelsen om vad som händer och sker i kommunen och vikten av ett växande näringsliv ska öka genom den nya tidningen, säger kommunens näringslivschef Per-Ola Lindahl.

Första numret av tidningen kommer i februari och delas ut till alla hushåll och företag, vilket gör att det blir en enorm räckvidd.

Fakta
Väsbys Näringsliv ges ut av Väsby Promotion och Upplands Väsby kommun och kommer även att kunna läsas online.
Pappersupplagan distribueras gratis till alla hushåll och företag i Upplands Väsby.
Första numret kommer i februari, 2021.
Första numret är en pilot vilken kommer att utvärderas. Ambitionen är att kunna ge ut ca: 3-4 nummer per år.