Ny podcast lyfter näringslivet i Väsby

Ny podcast lyfter näringslivet i Väsby

Väsby Promotion väcker liv i sin podcast som nu byter namn till Väsbypodden!

- Tidigare hette den Näringslivspodden, med längre avsnitt och med färre releasedatum. Vi vill vara mer lättillgängliga och breda i vårt utbud, därför ökar vi frekvensen med avsnitten till en gång per månad, med max 15 minuters speltid. Här träffar vi företag och entreprenörer i kommunen och lära känna personen/personerna bakom verksamheten lite djupare. Du ska inte behöva avsätta tid för att lyssna, utan lyssna när du har en lucka, t.ex väntar på bussen, eller tar en paus och vill inspireras, säger Camilla König Ekegren, verksamhetschef på Väsby Promotion.

I dagarna släpptes det första avsnittet av Väsbypodden där vi gästas av Daniel Ilic, VD och grundare av Renew Service i Upplands Väsby. Företaget gick från enklare måleri till att idag vara störst på förvaltning i sin region med ett brett utbud av tjänster och över 30 anställda. Lyssna på hela avsnittet och inspireras av Daniels historia. Läs mer och lyssna här!

Bakom podcasten står Väsby Promotion som vill lyfta fram det entreprenörskap vi har i Upplands Väsby. Möt näringslivet i Upplands Väsby kommun, följ olika entreprenörer på deras resa genom motgångar till framgång, lär känna individerna bakom företagen och inspireras av deras historia. Varje månad bjuds nya, spännande gäster in att medverka i Väsbypodden, i första hand våra partners och medlemmar.

Podden hittar du där andra poddar finns, bl.a. på Spotify, klicka här!