Väsby Promotion driver ny satsning - Väsby Startup

Väsby Promotion driver ny satsning - Väsby Startup

Väsbybor med affärsidéer ska få hjälp att förverkliga sina drömmar. I höst introduceras Väsby Startup – en affärsutvecklingsresa.

NyföretagarCentrum i Upplands Väsby avvecklas. I stället satsar kommunen i höst på en ny väg; Väsby Startup – en affärsutvecklingsresa. Arbetet kommer att drivas av Väsby Promotion med ekonomiskt bidrag från kommunen. Målet är att ta tillvara Väsby Promotions nätverk och kompetens för att bättre stödja och främja nyföretagande i Väsby.

– Väsby Startup ligger i linje med vår ambition att vara en mötesplats och ett nätverk för alla med goda affärsidéer. Vi vill nå personer som står i fasen att vilja starta något. Hos oss kan de få rådgivning och stöd för att komma vidare, säger Camilla König Ekegren som är verksamhetschef för Väsby Promotion.

Väsby Startup drar igång i slutet av augusti.

Läs hela pressmeddelandet på kommunens hemsida, klicka här!