Väsby Promotion stöttar sina medlemsföretag med kostnadsfri marknadsföring och coronasupport

I slutet av mars öppnade Väsby Promotion upp möjligheten för kostnadsfri marknadsföring för sina medlemmar.

Medlemsföretagen fick chansen att medverka med ett erbjudande i nyhetsbrevet, på hemsidan samt synlighet med sin logotyp på den digitala skärmen vid E4:an, kallat Breddenträdet och responsen har varit stor.

”När vi gick ut med detta var det många företag som direkt hörde av sig och ville vara med, vilket vi är väldigt glada för. Vi vill göra allt för att stötta våra medlemmar och det lokala näringslivet och har även lanserat en informationssida för företagare för att hantera effekter av coronakrisen”, säger Camilla König Ekegren, verksamhetschef för Väsby Promotion.

Ytterligare en åtgärd är att Väsby Promotion har anlitat redovisningsbyrån Win Win Ekonomis tjänster för stöd och rådgivning kring vad de olika krispaketen betyder och innebär i praktiken för ett företag, hur man ska fylla i blanketter och hur man ska göra med sin personal under denna pandemitid som råder etc.

”Detta har varit väldigt uppskattat och något vi kommer att fortsätta med tills krisen är över”, säger Camilla König Ekegren.