Den 26 oktober bjuds västeråsarna  på kvällsshopping

Den 26 oktober bjuds västeråsarna på kvällsshopping

På torsdag anordnas för första gången shoppingevenemanget AWesome Shopping by Night. Under kvällen kommer shoppingsugna västeråsare att kunna ta del av erbjudanden, aktiviteter och tävlingar i butiker och runtom i city. Bakom arrangemanget står Västerås Citysamverkan i samarbete med stadens handlare, gallerior, fastighetsägare, hotell och restauranger.

Bland annat bjuds det på fika, korv med bröd och goodiebags, gycklargruppen TRiX uppträder med sin eldshow, Stilstudion hjälper besökare att hitta sin stil och du får chansen att prova på Lasergame. Kvällen till ära håller butiker och gallerior öppet ända till 22 och parkeringen är kostnadsfri i Igors parkeringshus.

Tanken med AWesome Shopping by Night är att skapa ett trevligt after work-tillfälle där västeråsarna kan mötas efter jobbet och samtidigt hälsa hösten välkommen. Klockan 18 på Hantverkargatan firas dessutom det faktum att Västerås tilldelats den åtråvärda titeln ”Årets Purple Flag-stad”, med ballonger till barnen, bakelser och tal av kommunstyrelseordförande Anders Teljebäck. Purple Flags riksomfattande program syftar till att öka synergin mellan en stads dags- och kvällsekonomi inom områden som säkerhet, tillgänglighet, utbud, plats och policy.

• -Det är första gången vi gör det här, så det ska bli väldigt spännande.
    Men både västeråsare och besökare har uppskattat vårt tidigare shoppingevenemang, Tjejkvällen, så nu tyckte vi att det var dags för en höstvariant, säger Maria Fors, vd för Västerås Citysamverkan.

För en fullständig lista över aktiviteter, besök http://www.vasterascity.com/awsome-shopping-night/.

För mer information:

Maria Fors, VD, Västerås Citysamverkan, 070-532 53 30, maria.fors@vasterascity.com

”Tillsammans genomför nu många goda krafter i vår stad en mängd små och stora projekt för att utveckla centrala Västerås. Målet är att skapa en stadskärna där vi alla har större chans att trivas, träffas och njuta av livet. Det ska bli mera Mälaren, grönt och skönt. Det ska bli mera aktiviteter, liv och rörelse. Det ska bli Sveriges bästa city.”