Ny utvecklingschef för affärsområdet Invest på Västerås Marknad & Näringsliv AB

Västerås Marknad & Näringsliv är glada att presentera bolagets nya utvecklingschef för affärsområdet Invest, Pia Norstedt. Pia kommer närmast från Almi Mälardalen där hon varit kontorschef för Västeråskontoret.

- Pia har en utmärkt bakgrund. Hon har tidigare arbetat med näringslivs- turism och kompetensfrågor och har jobbat både i näringslivet och i offentlig verksamhet. Hon har också stor kunskap om småföretagande och kunnig i hur det finansiella stödsystemet funkar inom EU, säger Eva Lilja, VD Västerås Marknad & Näringsliv.

Pia blir direkt ansvarig för näringslivsenheten men ska också driva utvecklingsarbetet inom expectrum tillsammans med platschefen Lisa Kilestad. Tidigare näringslivschefen Conny Petrén får en fokuserad roll som investerings- och etableringschef.

- Det här känns fantastiskt roligt! Västerås är en mycket expansiv och spännande stad med ett starkt närvarande näringsliv. Det är mycket på gång i staden och jag ser verkligen fram emot att få vara med och driva utvecklingsarbetet i Västerås.

Pia börjar sitt nya uppdrag 11 december i år.