Över 130 anmälda när mötesbranschen träffas i Västerås!

Västerås position som mötesstad är stark och nyligen rankades staden som den tredje mest populära kongresstaden i Sverige 2017. Nu står Västerås värd för det stora branschminglet Mötesbaren den 23 augusti, som arrangörer för minglet står Västerås Convention Bureau och Aros Congress Center tillsammans med branschtidningen eventeffect.se.

- Mötesbranschen i Västerås växer och vi tyckte det var tillfälle att samla både kunder och leverantörer till en gemensam mötesplats. Vi är glada att Eventeffect för första gången flyttar sitt mingelkoncept utanför Stockholm och nu tillsammans med oss bjuder in branschen till Västerås. Utöver minglet kommer även Eventpodden att spela in ett avsnitt om Västerås som mötesstad där ett flertal lokala aktörer kommer att intervjuas, berättar Sofie Lidholm utvecklingschef Visit på Västerås Marknad & Näringsliv AB.

- Riktigt kul att så många är anmälda, vi på eventeffect.se ser fram emot att träffa representanter från mötesbranschen i regionen, säger Victor Träff Vd för branschtidningen eventeffect.se som också driver Mötesbaren.

Utöver mingel och poddinspelning kommer besökarna att bjudas på en exklusiv förhandsvisning av Aros Congress Centers kongresshall som just nu totalrenoveras.

- Vi är både stolta och glada över att presentera vår nyrenoverade kongresshall. Ny design, eluttag i stolarna, nytt ljud och ljus, flyttbara stolar och förbättrad tillgänglighet, gör kongresshallen ännu mer flexibel. Tillsammans med ökad service till våra mötesbokare, fortbildning av våra medarbetare och en rad nya tjänster skriver vi nästa kapitel i Aros Congress Centers långa möteshistoria, berättar Tobias Hultberg Vd och Anna Ljunggren Kongresschef på Aros Congress Center.

Media bjuds in att delta på minglet, mer information samt anmälan finns på följande sida: https://www.eventeffect.se

Kontakt:

Sofie Lidholm, utvecklingschef Visit, Västerås Marknad & Näringsliv AB. Telefon: 076-569 03 77

Tobias Hultberg, Vd, Aros Congress Center. Telefon: 070-370 12 06

Anna Ljunggren, Kongresschef, Aros Congress Center. Telefon: 070-659 11 34

• västerås convention bureau

Västerås Convention Bureau är en del av Västerås Marknad & Näringslivs affärsområde Visit. I samverkan med besöksnäringen marknadsför och utvecklar vi Västerås som mötesstad för att få fler möten att arrangeras i staden.

Västerås Marknad & Näringsliv AB är Västerås stads marknads- och näringslivsbolag, och har som uppdrag att i samverkan med näringslivet, offentliga verksamheter, akademi och civilsamhället bidra till att öka Västerås attraktionskraft och utveckling. Bolaget arbetar strategiskt och operativt med att förtydliga och öka Västerås närvaro regionalt, nationellt och internationellt samt bidra till ökad kunskap, fler besökare och etableringar. Bolaget arbetar utifrån två affärsområden; Visit och Invest samt har en enhet för strategiska projekt.

Sofie Lidholm

Utvecklingschef Visit Västerås 021-39 01 19