Kranmärkt en hållbarhetsmärkning för kranvatten

Kranmärk er verksamhet

Kranmärkt är en nationell hållbarhetsmärkning för verksamheter som väljer kranvatten framför flaskvatten. Om en verksamhet är kranmärkt betyder det att arbetsplatsen, möten och externa konferenser eller utbildningar är fria från flaskvatten. Genom kranmärkningen tar företag/organisationer/verksamheter ställning för en bättre miljö och inspirerar andra att också välja kranvatten.

Tre steg till att bli Kranmärkt

• Se över var och när ni använder förpackat vatten idag – kanske i matsalen, caféet, interna möten, externa konferenser, utbildningar och event?
  • Välj ut vilka områden som ska prioriteras för kranmärkningen. Börja med ett event eller en konferens om det känns för stort att kranmärka hela arbetsplatsen på en gång.
  • Ta fram interna mål och riktlinjer för hur ni använder vatten och följ upp dem.