Vattenresan kommer till Malmö 17 jan

Mattias Klum besöker Kretseum

Pressinbjudan:

Vattenresan och Mattias Klum, världskänd naturfotograf, filmare med stort miljöengagemang och numera även vattenambassadör kommer till Kretseum. Mattias och Carina Svensson förbundsordförande på VA SYD samtalar om våra olika vattenutmaningar och sitt engagemang för vatten och miljöfrågor. Tillsammans inviger de en ny pedagogisk station som har fokus på hur stad och hav samspelar. Programmet börjar med en guidad tur utomhus där vi visar hur vi gör plats för vattnet i staden.

Eventet är inte öppet för allmänheten men press/media är välkomna.

Tid: Tisdagen den 17 jan kl.11:00 - 12:30

Plats: Kretseum - kretslopp och kunskapscentrum, Arenagatan 2, Hyllie, Malmö