Inbjudan till vätgasseminarium, Tekniska museet Stockholm

Applikationer och infrastruktur för vätgas, demonstration och provkörning

Branschföreningen Vätgas Sverige och Toyota Sverige, bjuder in till ett vätgasseminarie torsdagen 9 juni, hörsalen Tekniska Museet, Stockholm. Det blir ett unikt tillfälle att upptäcka framtidens fossilfria teknik på plats. Ett antal bränslecellsfordon kommer att finnas tillgängliga för provåkning. Dessutom erbjuds en demonstration av en vätgasgenerator för att visa vad den kan användas till. Representanter för nordiska vätgasbolag och projekt finns tillgängliga för att svara på frågor.

Till anmälan

PROGRAM torsdagen 9 juni, Tekniska museet Stockholm

10:00 – 12:00

• Bränslecellstillverkaren EODev – bränslecellsmoduler med Toyotas teknik och allt de kan appliceras på

• Busstillverkaren Caetano – stadsbussar som drivs av bränsleceller och vätgas – kan vara svaret på många städers effektbrist

• Några av Nordens intressantaste vätgasbolag, Nilsson Energy, Everfuel, Hynion, och Zelk Energy berättar om sina planer på utbyggnad av vätgastankstationer

• NHC – Nordic Hydrogen Corridor, ett svenskt infrastrukturprojekt för vätgas, där Vätgas Sverige, Toyota, Everfuel, Huyndai samt Statkraft är samarbetspartners

12:00 – 13:00 LUNCH

13:00 – 15:00 DEMONSTRATION & PROVKÖRNING AV TOYOTAS VÄTGASFORDON

• Demonstration av EoDev vätgasgenerator

• Provtur med Caetano bränslecellsbuss

• Provkörning Toyota Mirai

Toyota bjuder på lunch i Etnografiska museet, som ligger mitt emot Tekniska museet.

Observera att programmet startar kl. 10:00 och vi rekommenderar att ni är på plats en stund innan.

Varmt välkomna!

Till anmälan

För mer information:

Fredrik Wigelius, Manager sales operations Toyota Sverige, +46 (0) 768 307 184 fredrik.wigelius@toyota.se