Först i världen med 100% återvunnen PET

Vattenfabriken i Oskarström var först ut med att använda flaskor av 100% återvunnen PET. Kan hända att vi inte var först med att basunera ut det på våra flaskor, men det vara bara av den enkla anledningen att vi ville först göra slut på de etiketter vi hade i lager.  Här slängs inget!

Vet du att vi har 100% återvunnen plast i både kork och etikett också. Vi lämnar inget åt slumpen och efter bästa förmåga bidrar vi till att lämna så små fotavtryck som möjligt.

Vi transporterar inte med egna lastbilar utan väljer istället att frakta  i andra företags returnerande lastbilar och containrar. I om- och tillbyggnad tänker vi återvinning och återanvändning utan att tumma på kvaliteten. En begagnad kolsyremaskin som någon annan inte vill ha längre, fungerar lika bra som en ny. Om inte det är en sanning, hade vi inte vunnit utmärkelsen "världens bästa smaksatta vatten" 2019.

Vårt ecowtr är ekologiskt smaksatt och har bara naturliga aromer, vilket bidrar till att fler kan dricka vårt vatten eftersom vi inte har några syntetiska eller konstgjorda tillsatser.

Vi är stola över det vi gör och vi låter vårt vatten göra reklam för sig själv så långt det går, för att även där göra så lite påverkan på miljön som möjligt!

Många tänker säkert att vatten på flaska, är det miljötänk? Vi säger, i allra högsta grad. Maredskällan som är vår ursprungskälla där vi tappar vårt vatten, ger upp till 500 000 liter vatten per dygn. Vatten som går rakt ut i Nissan för att sedan rinna rätt ut i havet. Det är slöseri med naturresurser. Resurser som blir allt viktigare att ta tillvara på för varje dag som går.

• källvatten
  • ekologiskt