ecowtr. byter namn till Water by Oskar

Med anledning att stärka den lokala kopplingen till Oskarström väljer nu Vattenfabriken att göra om varumärket och byta namn på ecowtr till Water by Oskar. I samband med namnbytet introduceras även Oskar som företagets nya maskot.

I hjärtat av Oskarström ligger den gamla jutefabriken som sedan 2018 har varit hem till Vattenfabriken – ett ungt företag med en anrik historia. Sedan starten har Vattenfabriken tappat vatten från Maredskällan, en av Sveriges få artesiska vattenkällor med gångavstånd från fabriken. Maredskällan har sedan länge varit ett välkänt namn hos lokalborna. Redan på 1800-talet ordineras sjuka att dricka av källans rena och hälsosamma vatten.

Det är just det här vattnet som Vattenfabriken smaksätter med ekologiska juicer för att skapa det prisvinnande bordsvattnet ecowtr. unika smaksättningen har ecowtr snabbt blivit en framgångssaga.

Ecowtr. har vunnit internationella tävlingar för världens bästa smaksatta vatten men nu väljer Vattenfabriken byta namn på det ekocertifierade vattnet till Water by Oskar. Samma produkt men annat namn.

”Oskar kommer sticka ut på marknaden och röra om i grytan. Vi är ett företag som alltid strävar efter att ligga i framkant i allt vi gör och vi älskar att driva utvecklingen framåt. Inte minst med frågor om hållbarhet och lokal produktion. Detta vill vi förmedla med vårt nya varumärke Water by Oskar: - HENRIK BYRSJÖ Produktionschef

Water by Oskar kommer finnas i din lokala butik inom kort, och vi på Vattenfabriken välkomnar dig att spendera en oförglömlig sommar med oss.

• Livsstil, mode, fritid

Vattenfabriken i Oskarström producerar vatten tappat från Maredskällan. I vårt sortiment hittar ni allt från ekologiskt smaksatt vatten till fine dining vatten som är speciellt framtaget att passa till mat och vin. Vi exporterar till Asien och stora delar av Europa. Vår anläggning i Oskarström är en högteknologisk fabrik på en yta av 9 000 kvm. I dagsläget är tjugotalet anställda och beräknas omsätta mellan 50 - 70 miljoner under 2021.

Henrik Byrsjö

Presskontakt Produktionschef 0768-984849