Patricia Magnell vid VB Energis snabbladdare för elfordon.

VB Energi bidrar till utbyggnad av laddinfrastrukturen i Ludvika

VB Energi har installerat fyra nya laddare för elfordon vid Krafttanken i Ludvika

Från och med vecka 34 är laddare för elfordon vid Krafttanken i Sockenstugeparken i drift. Det är tre dubbla semiladdare om 22 kW samt en snabbladdare om 50 kW, totalt sju laddplatser för elfordon.

- Utveckling av elfordon går allt snabbare och då måste även laddningsmöjligheterna ses över. Vi vill stötta lokal utveckling genom att vara med och se till att Ludvika stärks upp inom laddinfrastruktur, säger Patricia Magnell, Key Account Manager, VB Energi.

- Vi är glada för att få stöd via Klimatklivet till den stora och viktiga investeringen, tillägger Patricia.

I VB Energis laddare kan elfordon laddas klimatsmart, hållbart och kostnadseffektivt. Elen i laddarna kommer från lokalproducerad vattenkraft.

För mer information kontakta:

Patricia Magnell, Key Account Manager, VB Energi. Tel: 0240-876 51

Västerbergslagens Energi AB (VB Energi) är ett energibolag som bildades 1983. VB Energi ägs av Vattenfall, Ludvika kommun och Fagersta kommun. VB Energi har olika verksamheter – elnät, elförsäljning och fjärrvärme. VB Energi kommuniceras som ett namn och varumärke för alla delarna i företaget. Hos VB Energi arbetar totalt 65 personer.

VB Energi är det lokala energibolaget i Ludvika- Smedjebacken- och Fagerstaområdet som levererar klimatsmart fjärrvärme och ser till att över 26 000 hem och företag får ljus, värme och funktion via företaaets ledningar. VB Energi arbetar systematiskt med olika insatser för att skapa ett hållbart samhälle och närmiljö. VB Energi erbjuder även nyckelfärdiga solcellsanläggningar och olika lösningar för laddning av elbilar.

VB Energi har lokalkontor på Svetsarevägen 4 i Ludvika och på Västmannavägen 5 i Fagersta.