Guldvinnande Winemaker's Lot Chardonnay får en ny look

Guldvinnande Winemaker's Lot Chardonnay får en ny look

Det är dags för guldvinnande* Winemaker's Lot Chardonnay att få en ny design! Den ljusare looken symboliserar det friska och fräscha vin som Winemaker's Lot Chardonnay är. Ett vitt oekat chilenskt chardonnay-vin som bjuder på en fruktig doft av gula plommon, gula päron och citrus. I smaken balanseras solmogen frukt med en pigg, grönäpplig syra. Eftersmaken är lång och fräsch. Prova gärna till exempelvis kolgrillad kyckling eller lax med citron och örtkryddor.

*Det var i årets upplaga av Vinordic Wine Challenge som Winemaker's Lot Chardonnay blev utsett till det mest prisvärda vinet i sin kategori och prisklass.

Winemaker's Lot Chardonnay

Årgång: 2019
Art.nr: 6904-01
Alk: 13 %
socker: 6,17 g/l
syra: 6,09 g/l
Ursprung: Chile, Central Valley
Producent: Concha y Toro

Gå in på Systembolagets hemsida HÄR för att se om vinet finns i just din butik.