Julklappstips! DIABLO – ett smakrikt vin i exklusiv trälåda

Julklappstips! DIABLO – ett smakrikt vin i exklusiv trälåda

Vin till julbordet eller varför inte under granen?

I DIABLO möts innovation och tradition och de passionerade vinmakarna har skapat ett vin utöver det vanliga. Vinet har lagrats på rostade ekfat i 6 månader, 6 veckor och 6 dagar. De första sex månaderna gör den stora skillnaden, de följande sex veckorna definierar en stil och de sista sex dagarna leder till perfektion.

DIABLO bjuder på en intensivt djupröd färg och en härlig doft av mörk frukt med inslag av kaffe och vanilj. Ett komplext, generöst och fylligt vin som passar utmärkt till julbordets småvarma rätter, som köttbullar och revbensspjäll. Vinets naturliga sötma gör att det med fördel kan avnjutas även till chokladpralinerna.

Vid beställning av 3 flaskor levereras vinet i en exklusiv trälåda.*

DIABLO
Artikel.nr: 74360 (beställningssortimentet)
Druvsorter: 63 % Syrah, 37 % Malbec
Årgång: 2015
Alkohol: 13,5 %
Ursprung: Lourdes Vineyard, Maule, Chile
Lagring: Vinet har lagrats i sex månader på 25 % nya rostade franska och 75 % nya amerikanska ekfat
Vinmakare: Héctor Urzúa Pistas

* Om du beställer senast 8 december hinner vinet levereras till din Systembolagsbutik i god tid före helgerna.