Prissänkt Trio

Prissänkt Trio

Den första september prissänktes TRIO Chardonnay samt TRIO Merlot från 85 kr till 79 kr, vilket enligt oss gör vinerna till två riktiga kap!

TRIO:s viner är smakrika och fruktiga och lämpar sig utmärkt till mat. Vinerna produceras av chilenska Viña Concha y Toro, världens femte största vinproducent, och har funnits på den svenska marknaden i Systembolagets ordinarie sortiment sedan 2008 respektive 2010. Om vinerna inte finns i just din butik så går det bra att be butiken att ta hem dem.

TRIO Chardonnay
Art.nr: 2196
Druvor: 87 % Chardonnay, 8 % Pinot Blanc och 5 % Pinot Grigio.
Ursprung: Rapel Valley, Chile
Syra: 7 g/l
Socker: 1,25 g/l
Doft & smak: Citrusdominerad med inslag av vit persika, tropisk frukt och mineral samt en diskret ekfatston.
Passar till: Ett utmärkt alternativ till fylligare rätter av fisk eller kyckling, prova gärna till grillad vit fisk eller en citrusdoftande risonirisotto.

- Gunilla Hultgren Karell, Expressen (170805)

- Mikael Mölstad, Svenska Dagbladet (170414).

"Välgjort vin med bra innehåll, komplexitet och fräschör som ger bra samspel med en vegetarisk hamburgare". - Anders Röttorp, Enköpings-Posten (170323)

"Ett riktigt gott torrt chilenskt vin som på samma gång är både fruktgeneröst och fräscht med en pigg, lite örtig, citrusfrisk syra tillsammans med en försynt ekfatston. Fungerar fint till de flesta fisk-, veg- och kycklingrätter." - Sune Liljevall, Sundsvalls tidning (170428).
_______________

TRIO Merlot
Art.nr: 6556
Druvor: 50 % Merlot, 47 % Carmenere, 3 % Cabernet Sauvignon
Ursprung: Rapel Valley, Chile
Syra: 5,06 g/l
Socker: 2,67 g/l
Doft & smak: Generöst- och kryddigt med doft av plommon, körsbär och örter. Vinet har en viss strävhet och lång eftersmak full av mörk frukt och kryddor.
Passar till: På sommaren utmärkt till grillkvällen och på hösten till en mustig gryta eller varför inte en smakrik vegetarisk moussaka.

- Mikael Mölstad, Svenska Dagbladet (170601)

"Trio Merlot Carmenère Cabernet Sauvignon, 2015 för 85 kronor är en utmärkt, svartfruktig, ung och en aningen mullig bordeauxblend från Chile’s utmärkta vinklimat. Kommer från distriktet Rapel, som främst är känt för sina röda viner. Görs av stora vinfirma Concha y Toro och är ett perfekt vin när man vill ha ett seriöst rejält fruktigt vin till rimligt pris." - Anders Röttorp, vinbanken.se (170523)

Om du vill veta mer om TRIO eller vinmakaren Ignacio Recabarren, besök gärna vår hemsida.