Silver till Frontera Chardonnay i Vinalies Internationales

Silver till Frontera Chardonnay i Vinalies Internationales

Efter fem dagars intensiv blindprovning avgjordes årets Vinalies Internationales i Paris och Frontera Chardonnay fick ta emot en silvermedalj.

Frontera Chardonnay 2015 bjuder på en generöst fruktig smak och doft med inslag av äpplen, päron, papaya och mango. Med sin fruktiga karaktär passar det både som sällskapsvin eller till maten – det perfekta husvinet med andra ord!

Art.nr. 88958
Länk till Systembolagets produktsida

Frontera är världens mest sålda chilenska vin och representerar allt det fantastiska som Chile har att erbjuda. Vingårdarna omgärdas av Atacamaöknen i norr, bergskedjan Anderna i öst, Stilla Havet i väst och glaciärerna i söder. De naturliga barriärerna bidrar till viner som är typiskt chilenska, fulla av liv och generositet.